tisdag 19 oktober 2010

Ekorre i regn

i dag satt makan inne och fota en ekorre.hon klaga på att det inte blev så bra bilder..tre glasfönster...det regnade ju som bara den oxå..jag tog ett paraply gick ut i tofflorna,och gick till trädet där ekorren satt och fota den med en hand.och då märkte jag att jag gått ur ena toffeln.den låg längre bort..det blir så när man koncentrerar sig och lägger ner sig lite för att få bra foto.:)
kamera i en hand..paraply i den andra handen..toffel på en fot .den andra sjöblöt..men jag fick skapliga bilder i alla fall :)

11 kommentarer:

  1. Haa jag hittade här, gissa vad. Ekorre fick du en bättre bild över paraply. Jag kan inte kommentera på din andra blogg ...?? Nu ändra denna uppföljning.

    SvaraRadera
  2. Hurra, hurra! Du är en riktig "toffelhjälte" Jättefina bilder på ekorren! Klart nån måste offra sig! :)

    SvaraRadera
  3. Hehe, ja hva gjør man ikke for å få noen bra bilder :) Ser det for meg der du står i regnværet. Men fine bilder av ekornet fikk du :)

    SvaraRadera
  4. Ha-Ha! :-)

    Ja, jag känner nästan igen mej själv i denna beskrivning, även om jag kanske inte har tappat tofflan än. Men det är säkert bara en tidsfråga! :-D Inte det lättaste att fota med en hand heller - särskilt inte om man ska hålla ett paraply i den andra, så BRA JOBBAT!!

    På sista bilden, om man tittar lite snabbt (och inte ser kotten ekorren håller i) så verkar det precis som om den vinkar till dej... Så söt!! :-)

    SvaraRadera
  5. Visst fick du bilder som heter duga på den svansprydda goingen! Och många andra härliga och fina bilder har du i din blogg, som jag just bläddrat igenom...
    Hälsningar/SA

    SvaraRadera
  6. Det ble jo et flott resultat! Hva gjør en ikke for å ta et bilde når en ser et så flott motiv!!
    Ha en fin lørdag!

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Mimmi fick till sina animeringar sen, såg jag. Så då har hon kanske bätttre med tid att brygga kaffe idag då!? ;-)

    Trevlig helg! :-)

    SvaraRadera
  8. Eftersom jag inte har nån vapenlicens så är det nog bäst att jag inte rör makens bössor - han har just gett sej iväg till sitt jobb och återkommer inte igen förrän på torsdagkväll.

    Men jag får försöka pricka vesslan med en stenhård, isig snöboll om den visar sej här igen!! ;-)

    Det är bitvis lite svårt faktiskt, det här med att bo på landet och vara mer eller mindre tvungen att acceptera att det kommer rovdjur på besök lite allt som oftast. Rävar stryker kring huset var och varannan natt, till exempel. Lodjur har vi också sett en gång, men ännu så länge ingen varg (eller björn) iallafall. <:-)

    Mink, iller och mård finns det troligtvis också i faggorna, plus flera sorters rovfåglar. Så det är bara till att hålla tummarna för att ekorren, som vi ju fäst oss extra mycket vid, har vett att vara försiktig och se upp för alla dessa faror som ständigt lurar på den.

    SvaraRadera
  9. Hejsan!

    Ja, när det gäller mink, mård och iller - då är det KRIG som gäller!!! Går det inte med bössor så kan man ju alltid försöka med fällor... Ska kolla upp i helgen om det går att få hit nån lämplig sådan.

    SvaraRadera
  10. Älskar de små söta gnagarna.

    Varför har Du slutat fota till bloggen.

    Får väl en förklaring senare.

    SvaraRadera
  11. Hahaha...lite får man väl offra! :-) ;-)

    Steffe

    SvaraRadera