tisdag 21 september 2010

En tur till segerstad..igen

Idag var frugan och jag till Segerstad .
Då jag är mest intresserat av att fota fåglar var det sånt som gällde idag
Jag har fotograferat i Drygt en månad och försöker lära mig att ta bilder på rörliga föremål
Denna satt stilla och det var nog tur för mig .
Lite svårt att få fram rätt färg och även  veta hur mycket ljus och hur mycket mörkt man skall ha.
Denna satt 20 meter från bilen och jag fotograferade den genom bilrutan.
En Duvhög ..ungfågel tror jag det är .men jag är inte helt säker.

Nu har jag också testat att ta bild på månen ..så nu hoppas jag att frugan är tyst om att jag skulle testa det också. för det har jag gjort nu

10 kommentarer:

  1. vilken bra början på en blogg. :)

    Lycka till i fortsättningen.

    SvaraRadera
  2. Velkommen til bloggverden :) Flott fangst dere har gjort på tur, kunne tenkt meg en tur dit, et område med mye spennende har jeg sett hos fruen, et eldorado med og uten kamera :)

    Flott bildeserie du deler med oss. Gleder meg til å se mer av dine bilder framover.

    Hilsen fra Rune i Drammen, Norge.

    SvaraRadera
  3. Välkommen in i bloggvärlden! Vad kul att Mimmi hjälpt dig att starta en blogg.
    Kanonfina bilder har du också, så det här lär gå bra. :)
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  4. Kjempeflotte bilder, spesielt det av øyenstikkeren!! Lykke til videre med fotograferingen:)

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    Måste ju så klart kika in här efter att ha varit på Mimmis Fotosida och sett länken hit. :-)

    Riktigt härliga fågelbilder - och extra kul att du t o m lyckades fånga göken!!!

    SvaraRadera
  6. Ja, det är inte lätt att "jaga" fåglar...inte ens med en kamera! Men det är ju tur att man kan slösa med "film" och testa och testa. Kul att få se göken på bild! Jag såg ju en skymt av den i Sanna i somras...men den flög för fort för att hinna fota den! Ha de gôtt!!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    En snabbvisit här och önskar dig lycka till i fågelvärden!
    Nu blir det svårt att veta, skall jag heja på gubben eller gumman ;)
    Men, ni gör ett fint jobb ihop med kameran och era utflykter!
    Ser framemot vinterns bilder!
    Tack för titten! /Bea

    SvaraRadera
  8. trevlig blogg du har å jättefina bilder.
    gillar månbilden jättemycket.
    Gokväll

    SvaraRadera
  9. Ja det var riktigt fina bilder pappa!
    Detta lärde du dig snabbt tycker jag :)

    Naturbegåvning? ;)

    SvaraRadera
  10. Älskar bilden med sländan! Du har intressant blogg med många jättefina bilder!

    SvaraRadera